Większy SMIC w miejsce seryjnego - SĄ ZNOWU DOSTĘPNE :)

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • arci9
    RS
    • 2004
    • 2007

    Większy SMIC w miejsce seryjnego - SĄ ZNOWU DOSTĘPNE :)

    czy ktos upiekszyl badz oszpecil swoje combi-cudenko pakietem F-style od Neodesign?

    jezeli tak to prosze poczestowac fotkami

    na stronie producenta niestety nie ma ani jednej fotki combi..
  • Aligator
    Ambiente
    • 2004
    • 162

    #2
    Większy SMIC w miejsce seryjnego - SĄ ZNOWU DOSTĘPNE

    Wielu użytkowników słabszych silników 90-110KM nie planuje modyfikacji większych niż ok. 160KM dlatego od dłuższego czasu testowałem prostszy a przez to tańszy sposób na chłód w dolocie. Zamiast montować FMICa, co wiąże się z wysokim kosztem orurowania, postanowiłem wypróbować inne rozwiązanie - większy IC montowany w miejsce seryjnego.

    Wygląda to tak:







    Okazało się, że mimo nienajlepszego umiejscowienia, takie rozwiązanie może całkiem nieźle spełniać swoje zadanie Poniżej kilka wykresów.

    Octavia AHF ~160KM (wtryski 216, turbo ASZ)

    Temperatura w dolocie, prędkość i ciśnienie doładowania na seryjnym SMICu:



    Temperatura w dolocie, prędkość i ciśnienie doładowania na customowym SMICu:



    Porównanie temperatur na seryjnym i customowym SMICu:



    Jak widać na seryjnym SMICu przy ostrej autostradowej jeździe temperatura w dolocie dochodziła nawet do 67 stopni, mimo niskiej temperatury zewnętrznej (ok. -2-3stopnie). Po montażu większego SMICa, przy zbliżonej temperaturze zewnętrznej temperatura dolotowa nie przekroczyła 25 stopni


    Bora ASV ~170KM

    W przypadku Bory mam tylko wykres po montażu customowego SMICa:



    W Borze wloty są niestety mniejsze niż w Octavii, co w połączeniu z wyższym doładowaniem daje gorsze rezultaty, ale dalej temperatura nie przekracza 30 stopni

    Golf ALH ~150KM (wtryski AHF, turbo ASZ)



    W Golfie pomiary były już wykonywane przy wyższej temperaturze otoczenia (ok. +5 stopni) i maksymalna uzyskana temperatura w dolocie to wciąż tylko 34 stopnie.

    Ogólnie można przyjąć że customowy SMIC jest co najmniej dwa razy wydajniejszy od serii. Czekam jeszcze tylko na cieplejsze dni, żeby sprawdzić jak sprawuje się latem. Jak na razie wszystko wskazuje że da radę.
    www.dynosoft.pl

    Komentarz

    • BioBogon
      Elegance
      • 2005
      • 921

      #3
      No to podstawowe pytanie: jaka jest cena takiego większego SMIC?
      Leon FR 2.0TDI 170KM

      Komentarz

      • Tymon
        RS
        • 2004
        • 2970

        #4
        Na 3 zdjęciu widzę zderzaczek mojej bestyjki :wink: .
        Spoko Wojtek, możemy jeszcze pokombinować z moją w cieplejsze dni, zanim dokończymy Stage II :twisted: a jak wiesz, oddam Ci Skodinę zawsze chętnie :wink:
        Życie jest bezwzględne nie lituje się nad nikim...
        Pokój jego duszy...KRIS 27.09.03
        BMW serii 3... Radość z jazdy.

        Komentarz

        • Aligator
          Ambiente
          • 2004
          • 162

          #5
          Zamieszczone przez BioBogon
          No to podstawowe pytanie: jaka jest cena takiego większego SMIC?
          Około połowa ceny FMICa
          www.dynosoft.pl

          Komentarz

          • Samiec
            RS
            S_OCP Member
            • 2004
            • 4287
            • Octavia I (1U2)
            • ASV 1.9 TDI VP 110 KM
            • CFHC 2.0 TDI CR 140 KM

            #6
            Zamieszczone przez Aligator
            Zamieszczone przez BioBogon
            No to podstawowe pytanie: jaka jest cena takiego większego SMIC?
            Około połowa ceny FMICa
            No to ja czekam na testy w upalne dni :diabelski_usmiech i porownanie do FMIC (ile jest stoponi w dolocie przy nim?)
            Cena samego FMIC , czy z orurowaniem ?
            TDI+ ASV 271KM&488Nm by Tune-Up
            SPRZEDAM UŻYW. CZĘŚCI DO O1
            SPRZEDAM UŻYW. CZĘŚCI DO O2

            Komentarz

            • zefirstorm
              Ambiente
              • 2006
              • 152

              #7
              [quote="Samiec"]
              Zamieszczone przez Aligator

              Cena samego FMIC , czy z orurowaniem ?
              to zależy u kogo:
              zestaw IC na wymiar + orurowanie w zależnoci od firmy 2000-2500
              można zastosować IC od Iveco ale koszt takiego 300za używkę a 550 za nówkę, orurowanie w zależności od firmy od 700-1200
              pozdr
              ASV 147PS@307Nm

              Komentarz

              • Aligator
                Ambiente
                • 2004
                • 162

                #8
                Żeby nie było niedomówień - cena takiego customowego smica na gotowo razem z montażem to 900zł. Może być troche taniej bez montażu lub jeśli zostawi się w rozliczeniu seryjny SMIC.
                www.dynosoft.pl

                Komentarz

                • zeb
                  Rider
                  S_OCP Member
                  • 2004
                  • 415

                  #9
                  Służę do porównań swoim FMIC'em

                  Komentarz

                  • neck99
                    L&K
                    S_OCP Member
                    • 2005
                    • 1326

                    #10
                    Juz na dniach bede miał takie cosik zamontowane :szeroki_usmiech :diabelski_usmiech :szeroki_usmiech

                    Zobaczymy jak sie sprawi z virusem i wtryskami ASV. Bedzie to ładne porównanie co można zrobić z 90-tki w miare tanim kosztem bez dodatkowych przeróbek - by wyglądało jak seria.

                    Zobaczymy ile mi Aligator wyciśnie z zestawu z seryjną dmuchawką :szeroki_usmiech
                    OII 2.0 TDI BKD 140 PD Elegance+ @182KM/408NM F O T K I
                    SII 2.0 TDI CFGB 170 CR Platinium+ F O T K I

                    Komentarz

                    • Tymon
                      RS
                      • 2004
                      • 2970

                      #11
                      Zamieszczone przez neck99
                      Zobaczymy ile mi Aligator wyciśnie z zestawu z seryjną dmuchawką :szeroki_usmiech
                      Obstawiam tak że w twoim przypadku będą to 2 tłoki :lol: :helm
                      Sory za OT
                      Życie jest bezwzględne nie lituje się nad nikim...
                      Pokój jego duszy...KRIS 27.09.03
                      BMW serii 3... Radość z jazdy.

                      Komentarz

                      • neck99
                        L&K
                        S_OCP Member
                        • 2005
                        • 1326

                        #12
                        :lol :lol :lol :lol kufa .. normalnie poplułem monitor ze śmiechu. Tymas ty to masz poczucie humoru .. hehe
                        OII 2.0 TDI BKD 140 PD Elegance+ @182KM/408NM F O T K I
                        SII 2.0 TDI CFGB 170 CR Platinium+ F O T K I

                        Komentarz

                        • Purchawa
                          Admin
                          S_OCP Member
                          • 2004
                          • 8007

                          #13
                          Zamieszczone przez Aligator
                          dlatego od dłuższego czasu testowałem prostszy a przez to tańszy sposób na chłód w dolocie.
                          Super Wojtku, ze chce Ci sie poswiecac dla nauki i dobra ogolu.
                          Podziwiam!

                          Takie rozwiazanie naprawde jest fajna sprawa, nawet dla osob majacych auto na gwarancji, bo takiego SMIC nikt w ASO normalnie nie zuwazy.

                          [ Dodano: Pią 14 Kwi, 06 23:20 ]
                          Zamieszczone przez neck99
                          Zobaczymy ile mi Aligator wyciśnie z zestawu z seryjną dmuchawką
                          Idz na calosc, idz na calosc.... :lol:
                          Moja w szczytowej formie dmuchala 1,28.
                          "...Amnezja to łatwo tak zapomnieć co i gdzie i jak
                          Amnezja to łatwo gdzieś tak swoją chwałę na przód nieść"

                          STOP ECO-TERRORISM!

                          Komentarz

                          • MiKruS
                            RS
                            S_OCP Member
                            • 2004
                            • 7976

                            #14
                            Roznica jest kosmiczna. Idealne rozwiazanie dla osob chcacych poprzestac tylko na chiptuningu lub delikatnych modyfikacjach.

                            Rozumiem, ze to nadal zbyt male rozszerzenie ukladu, zeby wymagalo korekty programu?
                            Mierzyliscie moze na gtechowej_hamowni przy okazji pomiaru temperatur?
                            TDI 205PS

                            Komentarz

                            • neck99
                              L&K
                              S_OCP Member
                              • 2005
                              • 1326

                              #15
                              Zamieszczone przez Purchawa
                              Idz na calosc, idz na calosc....
                              Tia .. Purchawa, a zasponsorujesz turbine od 130 ja ta siądzie :szeroki_usmiech

                              Zamieszczone przez Purchawa
                              Moja w szczytowej formie dmuchala 1,28.
                              Hehe ... zobacz w zeszłe lato robiłem sobie test doładowania :diabelski_usmiech

                              OII 2.0 TDI BKD 140 PD Elegance+ @182KM/408NM F O T K I
                              SII 2.0 TDI CFGB 170 CR Platinium+ F O T K I

                              Komentarz

                              • misiekwaw
                                RS
                                S_OCP Member
                                • 2004
                                • 7715
                                • Ford

                                #16
                                Zamieszczone przez neck99
                                Zamieszczone przez Purchawa
                                Moja w szczytowej formie dmuchala 1,28.
                                Hehe ... zobacz w zeszłe lato robiłem sobie test doładowania :diabelski_usmiech

                                Obrazek
                                zanim sie ucieszysz ze masz o bar wiecej to odejmij od tego cisnienie atmosferyczne z dnia pomiaru :lol: :zlosnik: :wink:
                                Torque Steer: The art of changing lanes with the accelerator :zlosnik:
                                http://www.disi-tune.pl
                                Była Mazda 3 MPS Powered by SSG & DISI-tune
                                Był WRX
                                Była Octa

                                Komentarz

                                • neck99
                                  L&K
                                  S_OCP Member
                                  • 2005
                                  • 1326

                                  #17
                                  Zamieszczone przez MisiekWAW
                                  zanim sie ucieszysz ze masz o bar wiecej to odejmij od tego cisnienie atmosferyczne z dnia pomiaru
                                  To wiem przeca jak by dmuchała 2 bary to by juz pewnie nie dmuchała :diabelski_usmiech
                                  OII 2.0 TDI BKD 140 PD Elegance+ @182KM/408NM F O T K I
                                  SII 2.0 TDI CFGB 170 CR Platinium+ F O T K I

                                  Komentarz

                                  • misiekwaw
                                    RS
                                    S_OCP Member
                                    • 2004
                                    • 7715
                                    • Ford

                                    #18
                                    Zamieszczone przez neck99
                                    Zamieszczone przez MisiekWAW
                                    zanim sie ucieszysz ze masz o bar wiecej to odejmij od tego cisnienie atmosferyczne z dnia pomiaru
                                    To wiem przeca jak by dmuchała 2 bary to by juz pewnie nie dmuchała :diabelski_usmiech
                                    no to ok 8) :wink:
                                    Torque Steer: The art of changing lanes with the accelerator :zlosnik:
                                    http://www.disi-tune.pl
                                    Była Mazda 3 MPS Powered by SSG & DISI-tune
                                    Był WRX
                                    Była Octa

                                    Komentarz

                                    • neck99
                                      L&K
                                      S_OCP Member
                                      • 2005
                                      • 1326

                                      #19
                                      Swoja drogą duzo znosza te turbawki. Seryjnie z tego co pamiętam dmucha w szczycie chyba niecały bar 0.9 czy jakoś tak. chyba ze mi sie pokićkało i dmucha więcej. Ju nie pamiętam - kiedy to było :diabelski_usmiech
                                      OII 2.0 TDI BKD 140 PD Elegance+ @182KM/408NM F O T K I
                                      SII 2.0 TDI CFGB 170 CR Platinium+ F O T K I

                                      Komentarz

                                      • Aligator
                                        Ambiente
                                        • 2004
                                        • 162

                                        #20
                                        Zamieszczone przez MiKruS
                                        Rozumiem, ze to nadal zbyt male rozszerzenie ukladu, zeby wymagalo korekty programu?
                                        Różnica w pojemnościach nie jest aż tak duża żeby trzeba było robić korekte sprężarki w sofcie.
                                        Wiadomo, korekta może się przydać żeby podać większą dawkę paliwa, ale to już całkiem inna sprawa. Ale i bez tej korekty auto będzie troche mocniejsze.

                                        Zamieszczone przez MiKruS
                                        Mierzyliscie moze na gtechowej_hamowni przy okazji pomiaru temperatur?
                                        Nie, to nie ma sensu, GTech jest w miarę dobry żeby pokazać przyrost 20KM, ale przyrostu rzędu kilku KM nie wyczuje.
                                        www.dynosoft.pl

                                        Komentarz

                                        • michu
                                          Ambiente
                                          S_OCP Member
                                          • 2004
                                          • 235

                                          #21
                                          no jestem po wrażeniem efektów prac badawczych, czy do benzynki np. AUM też da się to podpiąć bo jeżeli tak to moje auto, też może posłużyć jako królik doświadczalny.
                                          pozdrawiam
                                          - No nic. Życie jest piękne, ale trzeba się pchać do przodu.Kulturalnie, ale pchać. o. Rydzyk

                                          Komentarz

                                          • KruPin
                                            Rider
                                            S_OCP Member
                                            • 2004
                                            • 517

                                            #22
                                            Ciekawe, jakby to sie spisalo w mojej padaczce? Na seryjnej turbinie mysle, ze 180KM w zasiegu na codzien...

                                            Ali, brawo!
                                            Forum Leasing.pl

                                            Komentarz

                                            • Aligator
                                              Ambiente
                                              • 2004
                                              • 162

                                              #23
                                              Zamieszczone przez michu
                                              czy do benzynki np. AUM też da się to podpiąć
                                              W 1.8T jest taki sam cooler co w TDI więc będzie pasować bez problemu.

                                              Zamieszczone przez KruPin
                                              Ciekawe, jakby to sie spisalo w mojej padaczce? Na seryjnej turbinie mysle, ze 180KM w zasiegu na codzien...
                                              Do ASZ już nie polecam tego coolera. Po pierwsze wykonanie byłoby dużo droższe bo trzeba by dorobić w coolerze wyjścia pasujące pod ori szybkozłączki, a po drugie to już nie ten zakres osiąganych mocy. Pozatym no w takiej Ibi IC ma troche inny kształt niż w autach na płycie A3 i na dodatek jest tam mniej miejsca więc robienie takiego IC mogło by stracić sens.
                                              www.dynosoft.pl

                                              Komentarz

                                              • Dawid
                                                Ambiente
                                                • 2005
                                                • 198

                                                #24
                                                Rozwiązanie fajnie i praktyczne
                                                Jeśli testy w upalne dni wypadną równie optymistycznie to ja się pisze na takie rozwiązanie.

                                                Komentarz

                                                • Samiec
                                                  RS
                                                  S_OCP Member
                                                  • 2004
                                                  • 4287
                                                  • Octavia I (1U2)
                                                  • ASV 1.9 TDI VP 110 KM
                                                  • CFHC 2.0 TDI CR 140 KM

                                                  #25
                                                  Byly juz testy w upalne dni? :roll:
                                                  Dzisiaj przy temp. 22-23'C po prostu bylem zalamany jak moja seria puchnie
                                                  TDI+ ASV 271KM&488Nm by Tune-Up
                                                  SPRZEDAM UŻYW. CZĘŚCI DO O1
                                                  SPRZEDAM UŻYW. CZĘŚCI DO O2

                                                  Komentarz

                                                  Pracuję...